Privacybeleid

De ‘juridische gronden’ voor het gebruik van uw gegevens
Volgens de privacywetgeving zijn wij verplicht u te informeren over de ‘juridische gronden’ die wij hebben om uw gegevens te gebruiken. Wij hebben gegevens van u nodig vanwege de contractuele afspraken tussen u en AirExchange®, onderdeel van AirExtender b.v., zoals uw aankoop van een product of uw recht op garantie. Dit is het geval bij:

  • Bestellen & pre-order
  • Bezorging
  • Retour & reparatie
  • Contact met onze klantenservice

 

Daarnaast kunnen wij uw gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat wij al onze klanten een optimale, persoonlijke service willen verlenen. Hierbij denken wij altijd aan uw privacy. Dit geldt voor:

·         Reviews & klanttevredenheidsonderzoek

·         Contact met onze klantenservice

·         Bezoek van de AirExchange® website

·         Account

·         Nieuwsbrief & e-mail

·         Persoonlijk advies

·         Acties

·         Social media

 

Wij kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om uw gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer wij fraude vermoeden. En soms hebt u ons zelf toestemming gegeven om uw gegevens te gebruiken, zoals wanneer u zich aanmeldt voor de nieuwsbrief.

 

Wie heeft ook toegang tot uw gegevens?
Wij geven uw gegevens alleen door aan andere partijen als dat noodzakelijk is voor onze dienstverlening. Het betreft dan  bezorgpartners, leveranciers of reparateurs, productondersteuning, betaalpartners, handelsinformatiebureaus, IT-dienstverleners en partijen die onze reviews verzamelen. Onze bezorgpartner moet tenslotte uw bestelling afleveren op het juiste adres. Partijen als data management-platforms, media en onderzoeksbureaus gebruiken wij als wij u persoonlijk advies willen geven of gerichte advertenties laten zien, bijvoorbeeld op basis van uw interesse in bepaalde producten. In verdachte situaties zijn wij verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.

De partijen die van ons toegang krijgen tot uw gegevens, mogen deze alleen gebruiken om u een dienst te leveren namens AirExchange®. Tenzij zij zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van uw gegevens. Wij verkopen uw gegevens nooit aan derden.
 

Waar worden uw gegevens opgeslagen?
Wij slaan uw gegevens op in onze database, waarbij wij altijd de strengste beveiligingsmaatregelen hanteren.

 

Hoe lang worden uw gegevens bewaard?
Wij bewaren en gebruiken uw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen wij alle data die wij van u hebben of gebruiken uw gegevens anoniem, omdat wij bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages.

Wij hanteren hiervoor de volgende termijnen:

·         Indien wij telefoongesprekken hebben opgenomen, verwijderen wij deze standaard na 30 dagen tenzij wij een wettelijke verplichting hebben om een gesprek langer te bewaren.

·         Inactieve klantaccounts verwijderen wij na 5 jaar. Na die periode gebruiken wij uw gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.

·         Van de Belastingdienst moeten wij onze administratie met uw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken wij alleen anonieme gegevens voor interne rapportages. U moet zelf ook de facturen van uw aankopen goed bewaren, voor wanneer bijvoorbeeld uw garantie verloopt.

·         Als uw product door AirExchange® gerepareerd of vervangen moet worden, bewaren wij uw melding en contactgegevens 5 jaar. Daarna gebruiken wij uw gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.

·         Als u zich heeft ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren wij die toestemming
5 jaar. Ook als u op een gegeven moment beslist dat u de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren wij het intrekken van uw verzoek. De mails die u van ons ontvangt, bewaren wij niet langer dan 60 dagen.

 

Wat zijn uw rechten?
Uiteraard blijf u eigenaar van uw gegevens. Indien u inzage wilt in uw persoonsgegevens, een kopie wilt ontvangen, of uw gegevens wilt wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of uw e-mail gegevens wilt veranderen, kunt u het ons doorgeven via de post of e-mail.

Uitschrijven voor de nieuwsbrief doet u via de link onderaan de nieuwsbrief zelf.

 

Indien u vragen of klachten heeft?
Voor vragen of klachten over uw gegevens en de bescherming van uw privacy kunt u contact opnemen met ons kantoor.

Mail: info@AirExchange.nl
Per post: AirExchange® – Schielands Hoge Zeedijk 19a, 2802 RB Gouda

 

Wanneer u niet tevreden bent over de wijze waarop AirExchange® omgaat met uw privacy kunt u contact opnemen met de privacy-autoriteit.

 

Namens het AirExchange® Team danken wij u voor het bekijken van ons privacy beleid!